Audi prijst nieuwe TT-RS

De derde generatie Audi TT is al een tijdje onder ons en vorig jaar mochten we een extra snelle TT verwelkomen, de TTS. Voor de mensen die deze te langzaam vinden heeft Audi een overtreffende trap gelanceerd in de vorm van de Audi TT-RS. Nu zijn ook de prijzen bekend. Van de vorige generatie was er ook een Audi TT-RS. Dat was al een kanon met 340 pk. Met de nieuwe TT-RS worden alle records verbroken. Zowel qua vermogen, snelheid als prijs. audi-tt-rs-coupe-red-front

Vijfcilinder

De TT-RS verschilt motorisch flink met zijn voorgangers. Waar de motoren van de (normale) TT en sportievere TTS leverbaar zijn met een tweeliter viercilinder motor, heeft de TT-RS een 2.5 vijfcilinder, uiteraard met turbo en intercooler. Het maximale vermogen bedraagt 400 pk en het maximale koppel is 480 Nm. De TT-RS heeft altijd een automaat met dubbele koppeling en vierwielaandrijving. Kenmerkend detail aan een vijfcilinder is het geluid, dat in de verte lijkt op het geluid van de originele Audi Quattro rallywagens (die ook een vijfcilinder aan boord hadden). audi-tt-rs-5-cylinder-engine

Snel

De combinatie van 400 pk, vierwielaandrijving en de S-Tronic-automaat zorgt voor meer dan uitstekende prestaties. In slechts 3,7 seconden accelereert de TT-RS van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid is een begrensde 250 km/u. Tegen meerprijs wordt de begrenzer opgehoogd naar 280 km/u. De Audi TT-RS Coupé is per direct te bestellen voor 87.900 euro. audi-tt-rs-roadster-yellow-rear De TT-RS komt er ook als Roadster. Deze is iets zwaarder dan de coupé. Daardoor is deze iets langzamer op de sprint naar 100 km/u, alhoewel je met 3,9 seconden niets te kort komt. Ook deze open versie van de TT-RS is nu te bestellen. Met een vraagprijs van 90.900 euro is het de duurste TT ooit.

Minder uitbundig

Naast de TT-RS komt Audi met nóg een heftig uitziende TT, namelijk de TT S-Line Competition. Deze uitvoering heeft de bumperset van de TTS en de achterspoiler van de TT-RS. Tevens is de competition te herkennen aan de zwart gelakte details, zoals de grille, velgen, spiegels en achterspoiler. audi-tt-competition-white-coupe-rear Ondanks de heftige uitdossing is de motor minder uitbundig. Het betreft een 2.0 TFSI-motor met 230 pk en een handgeschakelde zesbak. Een S-Tronic automaat met dubbele koppeling is tegen meerprijs leverbaar. Vierwielaandrijving is ook een optie, maar dan krijg je wel standaard de S-Tronic automaat. audi-tt-roadster-red-front-side De prijzen van de TT Competition worden aan het eind van jaar bekend gemaakt. Dan kunnen ook de eerste orders geplaatst worden. Liever een gebruikte Audi TT? Klik dan hier voor het aanbod op Marktplaats.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Protected by WP Anti Spam