Review: Audi R8 V10 Spyder [VIDEO]

De Audi R8 V10 Spyder is in veel opzichten gelijk aan de coupé. Hetzelfde blok, dezelfde output en in grote lijnen dezelfde prestaties. Het grote verschil is uiteraard het ontbreken van een vast dak. Een minder stijf chassis en meer gewicht zijn het logische gevolg van deze cabrio-uitvoering, maar bij Audi Sport hebben ze hun huiswerk gedaan: de Audi R8 Spyder is 50% stijver dan de vorige generatie en de extra kilo's zijn amper waarneembaar: 3,6 seconden naar 100 is slechts een tiende langzamer dan de coupé. Het dak opent elektro-hydraulisch in 20 seconden tot een snelheid van 50 kilometer per uur. Het achterruitje kan elektrisch geopend en gesloten worden, los van het dak. Bij een open dak dient het als windscherm, bij een gesloten kap kan het openen voor extra geluidssensatie zorgen. De 5,2-liter V10 ligt immers áchter de voorstoelen.

Keihard knallen

Er worden maximaal 540 paardenkrachten en 540 Newtonmeters losgelaten op alle vier de wielen via een zeventraps S-Tronic transmissie. Het vermogen wordt volledig variabel over de wielen verdeeld, indien de situatie erom vraagt gaat 100% van het vermogen naar de achterwielen. Er zijn enorm veel mogelijkheden om de auto af te stemmen op de persoonlijke voorkeuren met de Drive Select- en Performance-knoppen op het stuur: van zeer goed bruikbaar in dagelijks verkeer tot keihard knallen op het circuit. De Audi R8 Spyder is verkrijgbaar vanaf 246.300 euro. Bekijk de hele review hieronder: Een tweedehands Audi R8 kopen? Klik dan hier!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Protected by WP Anti Spam