Youngtimers van Renault, Ford en Peugeot

Youngtimers blijven voor zakelijke kopers van tweedehands auto's interessant. Vooral de grote Duitse merken Audi, BMW en Mercedes zijn veel gezocht. Marktplaats biedt echter ook alternatieven zoals dit Frans-Duitse drietal. We schreven hier en hier al eens over de voordelen van youngtimers. Als een ondernemer zo'n tweedehands auto zakelijk koopt betekent dat echter niet dat hij er alleen 'voor de zaak' in mag rijden. Dat is het voordeel van youngtimers: of je ze nu zakelijk of privé rijdt, de bijtelling blijft altijd 35% van de economische waarde (in plaats van de nieuwwaarde). Omdat veel ondernemers ze wel zakelijk gebruiken gaat de aandacht van kopers – en daarmee de handel – vooral uit naar de in die segmenten sterke Duitse merken. Voor wie bij zijn klanten niet in een dertien-in-een-dozijn-auto wil komen voorrijden, biedt Marktplaats genoeg alternatieven. We bespreken er drie die bovengemiddeld goed zijn uitgerust en ook nog eens te koop staan voor de helft van de prijs (in deze gevallen iets minder dan 3.000 euro) van een vergelijkbare auto van bovengenoemde drie merken.

Renault Safrane 3.0 24V V6 RXT

De Safrane was destijds het topmodel van Renault en van dit type is de 3.0 V6 benzine de sterkste motorisering. Daarbij komt dat de RXT de meest luxueuze uitvoering is. Als klap op de vuurpijl is deze 'monsieur' ook nog eens afkomstig van de eerste eigenaar. Als dat geen lot uit de loterij is. Grappige bijkomstigheid is overigens dat de Safrane gemaakt is van 1992 tot 2000, dus met dit exemplaar weet je dat eventuele kinderziektes tijdens het productieproces er al lang en breed uit zijn. Zoals het een zakelijk topmodel betaamt heeft de koper destijds de Safrane tegen meerprijs laten uitrusten met een automaat. Dat past uitstekend bij het karakter van de 3,0 liter V6 en het zacht zittende meubilair. De inzittenden genieten verder het comfort van klimaatcontrole, elektrisch verstelbare voorstoelen (voor de bestuurder voorzien van geheugen), stoelverwarming en cruise control. screenshot-from-2016-11-24-182105

Ford Mondeo Wagon 2.0 16V Ghia Platinum

Nu een middenklasser van een Duits merk dat geen typische eerste keuze voor youngtimers is, Ford. Deze eerste generatie Ford Mondeo (1993-2000) stationwagon is ideaal voor de zakelijke rijder die vanwege zijn bedrijf en/of gezin een overmaat aan ruimte nodig heeft. Hoewel in het motorengamma boven deze 2,0 liter viercilinder benzinemotor nog een 2.5 V6 zat, betreft deze Mondeo Platinum net als de Safrane RXT de topuitvoering. Zo luxe als de Fransman is de Ford net niet, maar ook de Ford is met centrale vergrendeling met afstandsbediening, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, elektrisch bedienbare ramen, audiobediening vanaf het stuur, een bovengemiddelde geluidsinstallatie en een navigatiesysteem meer dan comfortabel gezelschap. Ook hier verder nog zaken als klimaatcontrole, elektrische stoelverstelling en een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. screenshot-from-2016-11-24-182006

Peugeot 607 2.2 16V

De 607 (2000-2010) was voorlopig Peugeots laatste poging in de hogere middenklasse. Ook deze viercilinder benzinemotor had slechts een V6 (deze keer met een inhoud van 3,0 liter) boven zich. Net als bij de Renault en de Ford is ook hier de motor gekoppeld aan een automaat. Het comfort daarvan geeft een heel andere dimensie aan filerijden. Ook andere zaken die voor die tijd nog geen gemeengoed waren, werken comfortverhogend, zoals elektrisch bediende buitenspiegels, centrale vergrendeling met afstandsbediening en airco. Zelfs een navigatiesysteem, cruise control en elektrisch bedienbare stoelen en zonnescherm achter zijn aanwezig. Wat wil je nog meer? screenshot-from-2016-11-24-182029 ------- Ook een youngtimer kopen? Klik dan hier voor het aanbod op Marktplaats.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Protected by WP Anti Spam