Parijse primeurs van Honda, Volkswagen en Renault

In navolging van de studiemodellen van BMW, Lexus en Mercedes volgen hier nog drie auto's die gisteren op de autosalon in Parijs zijn onthuld. Vandaag gaan de deuren in Parijs open voor het publiek.

Honda Civic Type-R Concept

De Europese versie van de Honda Civic hatchback is pas enkele weken geleden onthuld en zou in Parijs voor het eerst aan het publiek worden getoond. Het was dan ook een verrassing dat Honda daar meteen het doek van een studie voor het topmodel, de Civic Type-R, heeft getrokken. Waarom dit nog een studiemodel heet mag Joost weten, want dit zou wel eens voor 99 procent de uiteindelijke productieversie kunnen zijn. Hoogstens de 20 inch wielen en de extreem grote uitlaat zijn zaken die in het productiestadium iets bescheidener kunnen uitvallen. En of al de koolstofvezel carrosseriedelen het productiestadium zullen halen, moeten we ook nog maar zien. Maar de vormgeving zal wel zo blijven, verwachten we. De uiteindelijke productieversie presenteert Honda waarschijnlijk begin 2017 in Genève, in de tweede helft van dat jaar staat de Civic Type-R bij de dealers. wk-39-honda-civic-type-r-achter

Volkswagen I.D.

Volkswagen wil op het gebied van elektrische auto's wereldwijd de toon aangeven. Deze Volkswagen I.D., een realistische studie naar een model dat vanaf 2020 op de markt komt, is daarvan een eerste teken. De auto staat net als veel andere auto's van het Volkswagen-concern op een modulaire bodemplaat, die in dit geval echter uitsluitend voor elektrische auto's bedoeld is; het zogenaamde MEB-platform. De elektrische basis is in de vorm van de I.D. herkenbaar door de schuin geplaatste voorruit en de korte motorkap, waaronder immers geen verbrandingsmotor en versnellingsbak geplaatst hoeven te worden. Bijzonder is verder dat de achterste portieren schuifdeuren zijn, waardoor een grote instap ontstaat. Op deze MEB-basis gaat Volkswagen een hele serie elektrische auto's ontwikkelen. Doel daarbij is om kopers een meer praktische actieradius van 500 kilometer te bieden. Daarnaast vormt autonoom rijden een speerpunt van de nieuwe modellen. Het merk wil deze technologie in 2025 gereed hebben voor toepassing in personenauto's. wk-39-vw-id wk-39-vw-id-achter

Renault Trezor Concept

Bloedmooi is hij, deze Renault Trezor Concept. Maar waar de andere tot nu toe besproken studiemodellen in meer of mindere mate een reële voorstelling geven van een productiemodel dat binnen afzienbare tijd in de showroom staat, is deze Renault Trezor er helaas een voor het sprookjesboek. Renault presenteert de Trezor Concept om te laten zien waar het merk in de nabije toekomst designtechnisch naartoe gaat. De c-vormige koplampverlichting kennen we al van productiemodellen, maar wat voor ontwerpfoefjes van deze Trezor daadwerkelijk het productiestadium zullen halen, is moeilijk te zeggen. Zeker is wel dat autofabrikanten gevoelig zijn voor de mening van het publiek, dus laat vooral je mening horen over de zaken die je wel/niet mooi vindt aan de Trezor. Geheel volgens de heersende trend is ook de techniek van de Trezor elektrisch en behoort autonoom rijden tot de mogelijkheden. De motor komt rechtstreeks uit Renault's Formule E-raceauto en levert 350 pk vermogen en 380 Nm trekkracht. Jammer toch, dat zoiets moois als deze Renault Trezor al bij voorbaat bestemd is om na zijn showrondje ergens in een hal te verstoffen. wk-39-renault-trezor wk-39-renault-trezor-achter ----- Voor nieuwe auto's en occasions die gewoon nu al te koop zijn, klik je hier!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Protected by WP Anti Spam