Mercedes lanceert AMG-versie van GLC Coupé

De zoektocht naar diverse niches van de markt gaat bij Mercedes-Benz onverminderd door. Hoe deze GLC Coupé het beste te definiëren kan worden is onduidelijk, maar het is ontegenzeggelijk een indrukwekkende machine. Voor de duidelijkheid: de GLC Coupé is de sportieve vierdeurs coupé-versie van de GLC. De GLC is op zijn beurt een SUV op basis van de C-klasse. Van alle GLC Coupé-modellen is dit de snelste en meest luxe uitvoering. De volledige naam luidt: Mercedes-AMG GLC 43 4-Matic Coupé. mercedes-amg-glc-43-4matic-black-side

Uiterlijke kenmerken

Het uiterlijk zal waarschijnlijk een belangrijk verkooppunt worden. De hoge schouderlijn in combinatie met de lage daklijn geven de auto een herkenbaar silhouet. Met deze AMG-versie wordt dat extra onderstreept. De gapende grille met zwartgelakte louvres en chromen accenten valt op aan de voorkant. Aan de achterkant verraden de enorme uitlaten en achterspoiler het potentieel van de auto. mercedes-amg-glc-43-4matic-black-engine

Motor

Dat potentieel is er ook daadwerkelijk. De GLC 43 heeft een 3.0 V6-motor met twee turbo's en directe brandstofinspuiting onder de kap liggen. Dit blok is goed voor een maximaal vermogen van 367 pk. Ook het maximale draaimoment mag er zijn: 520 Nm maar liefst. De GLC 43 is gekoppeld aan een negen(!)-traps automaat die speciaal voor deze AMG-variant sportiever is afgesteld. Dat blijkt ook uit de cijfers. De standaardsprint naar 100 km/u is in 4,9 seconden alweer voorbij en de topsnelheid is naar goed gebruik afgeregeld op 250 km/u. mercedes-amg-glc-43-4matic-black-rear-side

Onderstel

Uniek in deze klasse is dat de AMG GLC 43 standaard word geleverd met luchtvering. Mercedes noemt het 'Airmatic' en het systeem moet op afroep uiterst comfortabel of juist zeer sportief kunnen staan. Standaard staat het onderstel in 'Comfort'-modus voor dagelijks verkeer. In de 'Sport'-modus wordt het rollen van de koets tegengegaan door de vering harder te maken. Handig voor de enthousiaste bestuurder. Mocht ook deze stand te soft zijn, dan is er de 'Sport Plus'-stand. Mercedes meldt dat mede door de luchtvering de AMG GLC 43 enige off-road capaciteiten heeft. mercedes-amg-glc-43-4matic-black-interior

Knus

Vanwege de aflopende daklijn is de GLC Coupé niet de ruimste auto ooit. Zeker voor de achterpassagiers kan het een knusse bedoening worden; maar voor hen heeft Mercedes andere modellen in het gamma. Hier draait het voornamelijk om de voorpassagiers. Die zitten op grote sportstoelen, bekleed met Artico-leder met rode stiksels. Dit rood komt ook terug in de gordels. Verder zien we veel carbon en aluminium afwerking. mercedes-amg-glc-43-4matic-black-above-side-front De Mercedes-AMG GLC 43 4-Matic Coupé maakt zijn debuut op de Salon van Parijs op 28 september 2016. De auto is te bestellen vanaf 6 oktober en de eerste exemplaren zullen in december geleverd kunnen worden. Toch op zoek naar een grotere Mercedes-Benz GLE Coupé? Klik dan hier voor het aanbod op Marktplaats.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Protected by WP Anti Spam