De wereld van Ferrari

Ik keek naar de GP van Barcelona en kon bijna niet geloven dat ik het goed had gezien: zat daar nou een Alfa Romeo-logo op de ‘motorkap’ van de Ferrari’s? Jazeker. En dat logo zit daar kennelijk al vanaf de eerste GP van dit seizoen. Dat is op z’n zachtst gezegd merkwaardig. Of zouden de motormannen van Alfa Romeo daar in Maranello afgelopen winter een beetje hebben geholpen met het verbeteren van de Ferrari-motor? Die kwam in seizoen 2014 namelijk dik 50 pk te kort op de concurrentie. De oplossing was overigens relatief eenvoudig: met een grotere turbocompressor erop was het gepiept (ja, zo simpel was het echt!) Toch is het raar dat er zo’n Alfa-logo op een F1-auto van Ferrari prijkt. Want heel vroeger waren Ferrari en Alfa Romeo vijanden in de GP-arena. Enzo Ferrari werkte totdat hij ‘voor zichzelf begon’ bij Alfa Romeo. Eind jaren tachtig was de rol van Alfa Romeo als motorenleverancier in de F1 definitief uitgespeeld omdat de glansrol voor Ferrari was. Kijk, dat er vele jaren een blauw Fiat-logo op de motorkap van de Ferrari’s heeft gezeten, is volkomen logisch; dat was immers de naam van het moederconcern. Oké, we weten allemaal dat er een beetje gewerkt moet worden aan het imago van Alfa Romeo alvorens de volledige wederopstanding van dat mooie merk eindelijk een feit zal zijn met de al vele malen uitgestelde introductie van de nieuwe Giulia, maar of dat nu op deze (ongeloofwaardige) manier moet? Intussen werkt Ferrari lekker door aan het eigen imago door na het megalomane Ferrari World in Abu Dhabi ook een Ferrari(pret)park in Europa te gaan bouwen. In Salou (Spanje) om precies te zijn. Daar legde Vettel (helaas voor de Spanjaarden niet Alonso) onlangs de eerste steen voor Ferrari Land. Daarbij zei Ferrari’s nieuwe teambaas Maurizio Arrivabene, dat hij ervan overtuigd is dat Ferrari Land het merk verder zal versterken. Zou het..?!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Protected by WP Anti Spam