5 tweedehands cabrio’s van de Antwerp Classic Salon die je ook op Marktplaats vindt

De temperatuur daalde vorige week in één dag van -10 naar 10 graden. Hoewel er nu weer kou aan zit te komen, is de lente toch echt in aankomst. Daarom hebben we op de Antwerp Classic Salon onze camera op klassieke cabrio’s gericht. En er op Marktplaats de tweedehands evenbeelden bij gezocht.

———-
Bekijk alle klassiekers en oldtimers op Marktplaats.
———-

Austin Healey 100 (1954)

Een heel bijzondere auto, deze Austin Healey 100. Het is het eerste model van het Britse sportautomerk dat helaas al in de jaren zestig zijn waterloo alweer vond. Van deze Healey 100 zijn slechts 14.000 exemplaren gebouwd en je kunt je afvragen hoeveel er daarvan na zo’n zeventig jaar nog over zijn. De viercilindermotor levert 91 pk. Zowel het exemplaar in Antwerpen als de Austin Healey 100 op Marktplaats zijn gerestaureerd. Vraagprijs: 71.500 euro.

Mercedes 280 SL W107 (1983)

Groen, groener, groenst. Voordat auto-interieurs in de jaren 80 langzaamaan steeds meer op donkere grotten begonnen te lijken, was er kleur in het autointerieur. Er is een periode geweest waarin deze extremiteiten op de tweedehands markt met de nek werden aangekeken, maar nu krijgen zulke buitenbeentjes bij liefhebbers de handen juist op elkaar. In eerste instantie moet de kijker wellicht even knipperen met de ogen, maar geloof ons maar als we zeggen dat zo’n uitgesproken kleurcombi langer leuk blijft dan saai zwart of grijs. En het daarom in de toekomst bovendien beter doet als verzamelobject. Vraagprijs van deze Mercedes 280 SL (zie ook openingsfoto): 27.900 euro.

MGB (1972)

Het geel van deze MGB schreeuwt zon, strand en zee, oftewel zomer! De chromen bumpers, sierstrips en portiergrepen kenmerken het van 1962 tot 1980 gebouwde model. De typische wielen ondersteunen dit tijdsbeeld. Voor aandrijving van de sportieve Brit zorgt een 1,8 liter viercilinder met 96 pk. Dit exemplaar was de laatste 26 jaar bij dezelfde eigenaar. Vraagprijs: 18.000 euro.

Saab 900 cabrio (1994)

Het tijdloze ontwerp van de Saab 900 cabriolet lijkt voor de eeuwigheid geschapen. Hetzelfde geldt voor de Zweedse viercilinder turbomotoren die geen probleem hebben met kilometerstanden van drie ton of meer. Dit in tegenstelling tot veel moderne turbomotoren die door downsizing omwille van het verbruik/milieu geen lange levensduur hebben. Dit exemplaar stamt uit het laatste productiejaar, want de op de Opel Vectra A gebaseerde 900 II had al in 1993 zijn intrede gedaan. Vraagprijs: 13.500 euro.

Renault 19 cabriolet (1992)

De Fransen bedolven ons vanaf 2000 onder klapdakcabrio’s voor het grote publiek, zoals de Peugeot 206 CC (en zijn opvolgers de 207 en de 308) en de Mégane CC. Daarvoor was het aanbod met bijvoorbeeld de Peugeot 205 CTI en Renault 4 Plein Air karig. Om het over Citroën maar helemaal niet te hebben, want die kwamen niet verder dan een hyperexclusieve DS (de 21 Chapron) en een Méhari waarmee je vanwege zijn gebrek aan comfort niet verder kwam dan de boulevard. Maar gelukkig is er voor die hard fans van open rijden met een Franse klassieker altijd nog de Renault 19 cabriolet. Voor een bescheiden budget genieten van de (voorjaars)zon. Bijkomend voordeel van een open versie van een massaproduct: goedkope en makkelijk te vinden onderdelen. Behalve als je iets voor het dak nodig hebt uiteraard. Vraagprijs in Antwerpen: 6.450 euro, maar op Marktplaats vinden we deze tweedehands Renault 19 cabrio voor een veel vriendelijker prijs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Protected by WP Anti Spam