Review Maserati Levante [VIDEO]

De Italianen zijn er laat bij, maar dat mag de pret niet drukken. De markt voor luxe SUV’s groeit nog steeds en is wereldwijd zo’n half miljoen stuks groot. Het past dus prima bij de groeiambities van Maserati om een auto als de Levante op de markt te brengen. De keuze aan motoren is nog niet heel uitgebreid. De 430 pk sterke benzine-V6 is ontwikkeld en gebouwd door Ferrari. In dit segment kiezen de kopers in Europa echter meestal voor een diesel, dus de Levante komt er ook in die brandstofvariant. (De diesel wordt overigens door VM Motori gebouwd, dat, net als het merk Maserati, onderdeel is van Fiat Chrysler Automobiles.) De 3.0 V6 diesel levert 275 pk en 600 Nm koppel en wordt in een iets andere vorm ook gebruikt in de Grand Cherokee en Dodge Ram. De V6 zorgt ervoor dat de Levante in 6,9 seconden naar de 100 sprint, vlot genoeg, maar zeker niet zo snel als andere Maserati’s. Door de aflopende daklijn lijkt de Levante misschien niet zo groot, maar de Maserati SUV is zo’n 20 centimeter langer dan de Porsche Cayenne. Andere concurrenten zijn de Audi Q7, BMW X5/X6 en Mercedes GLE (Coupé). Een groot voordeel van de Levante is het prachtige interieur, dat zeker met rood leer een warme omgeving vormt, met bakken vol karakter. De Levante diesel kost minimaal 102.529 euro, de benzinevariant vergt een (nog) grotere investering van minimaal 140 mille. Bekijk de review hieronder: Wil je weten welke tweedehands Maserati's er te koop staan? Klik dan hier. En voor het gehele aanbod aan SUV's kijk je hier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Protected by WP Anti Spam