Afgaand op de voorkeur van autominnend Nederland wordt Nederland wereldkampioen. Dat blijkt uit onderzoek onder meer dan 1000 respondenten. In het onderzoek werden verschillende eigenschappen toegekend aan populaire
auto’s op Marktplaats. Respondenten wezen de auto’s vervolgens toe aan de top 10 favoriete voetballanden op het WK.
Daaruit bleek dat ons Nederlands elftal wordt geassocieerd met een energieke en sportieve Volkswagen; het populairste en meest bekeken automerk op Marktplaats. Duitsland zou tweede worden; respondenten zien onze oosterburen als een sportieve, snelle en ook ietwat patserige BMW. Gastland Brazilië komt als een sterke Jeep naar voren.
Frankrijk als eigenwijze Citroen, Spanje scoort met een snelle Audi
In Frankrijk zien Nederlandse autoliefhebbers overtuigend een Citroën waaraan de eigenschappen eigenwijs en uitgesproken werden toegekend. Spanje wordt als snelle Audi getypeerd; net zo betrouwbaar en stijlvol als het Spaanse voetbalelftal. Italië wordt onlosmakelijk verbonden aan een sportieve,
stijlvolle Alfa Romeo terwijl Suarez met Uruguay meer als een sterke Nissan wordt gezien. Colombia tot slot werd als vernieuwende Toyota getypeerd.
Laten we hopen dat Nederlandse autokopers een voorspellende blik hebben.
Meer informatie:
www.marktplaatsperskamer.nl
Cartoons:
Nederland een Volkswagen
Duitsland een BMW
Spanje een Audi
Colombia een Toyota
Frankrijk een Citroën
Uruguay een Nissan
Italië een Alfa Romeo
Brazilië een Jeep
België een Smart
Argentinië een Hummer