Stel, je hebt een flinke financiële meevaller gehad. Wat voor Ferrari kun je dan krijgen voor 100.000 euro? Dat zoeken we voor je uit!
Het is een jongensdroom van velen: een Ferrari. Het is een combinatie van geluid, prestaties en bijzondere koetswerken. Vanwege de torenhoge nieuwprijzen is een Ferrari helaas niet voor iedereen weggelegd. Ook als je een bedrag zo groot als 100.000 euro te besteden hebt, kun je nog niet terecht bij de Ferrari-dealer; de goedkoopste kost op dit moment 223.348 euro. Daarom kijken we vandaag wat er te krijgen is als je een ton wilt stukslaan op een
gebruikte Ferrari.
Voor Ferrari was deze auto enorm belangrijk. Het was de eerste Ferrari met een V8 voorin. De California is oneerbiedig gezegd de 'instapper'. Niet dat het je ergens aan tekort zal komen, want de motor is een pure volbloed: een 4,3 liter grote V8, goed voor 466 pk. Een ander voordeel is het metalen klapdak. Met één druk op de knop verandert de coupé in een heuse cabriolet. Deze California komt uit 2009 en heeft net geen 76.000 km op de teller staan. Vraagprijs: 106.950 euro.
In 1995 was deze auto te zien in de James Bond-film 'GoldenEye', het was de auto van Bondgirl Famke Janssen. Net als in die film heeft dit exemplaar de kleur Rosso Corsa. Het eveneens rode interieur moet wel je smaak zijn. De F355 was de laatste Ferrari die je kon krijgen met een targadak. Tegenwoordig is het een coupé (Berlinetta) of een cabriolet (Spider). Deze F355 GTS komt uit 1996 en heeft in 20 jaar tijd 42.000 kilometers afgelegd. De vraagprijs is 95.355 euro. (n.b. we zagen ook een F355 GTS uit 1995, met ruim 93.000 km op de teller, voor een kleine 70.000 euro...)
Voor 99.500 euro ben je eigenaar van deze 612 Scaglietti (spreek uit:
skaljettie), uit 2007. Deze Ferrari heeft weer een geheel eigen karakter, met zijn 5.5 liter grote V12 en zelfs een achterbank voor 2 personen! De kilometerstand bedraagt 36.500. Daar kunnen er nog wel een paar bij.
Dit is misschien wel het mooiste totaalpakket. Met de 360 nam Ferrari afscheid van de klapkoplampen. Net als bij de dichte variant van de 360 is de motorkap bij deze Spider van glas. Zo kun je beter het geluid van de 3.6 V8 horen. De 360 is ook de eerste Ferrari waarbij de 'F1' transmissie (met flippers achter het stuur) populairder was dan de handgeschakelde zesbak. Deze heeft nog zo'n bak met een aluminium schakelpatroon, pure kunst.
Ook op zoek naar een tweedehands Ferrari? Klik dan hier voor het aanbod op Marktplaats.