Detroit 2017: de toekomst volgens Audi, Nissan, Volkswagen en Infiniti

Op de belangrijke autoshows tonen fabrikanten niet alleen nieuwe modellen, maar ook concept cars. Hiermee peilen ze de mening van het publiek en geven ze de richting aan waarheen het in de toekomst technisch en of uiterlijk met een merk of model gaat.

Audi Q8 Concept

Sommige studiemodellen zijn vingeroefeningen met een hoog 'The Jetsons'-gehalte. Deze Audi Q8 Concept is echter een serieuze voorbode van een SUV 'coupé' (met aflopende daklijn) die in 2018 in de showrooms staat. Audi is wat laat, want dit relatief nieuwe autotype heeft BMW met de X6 al sinds 2008 in het programma. Een andere concurrent is de Mercedes GLE. De vormgeving van het uiteindelijke productiemodel is in deze Q8 Concept al duidelijk te zien. Denk er echte koplampen, deurgrepen en kleinere wielen bij en je komt een heel eind. Wel is het de vraag of de lichtbak aan de achterkant het productiestadium haalt. Wij hopen in ieder geval van wel. De aandrijflijn is plug-in hybride en bestaat uit een 3.0 TFSI met 333 pk en een 136 pk sterke elektromotor in combinatie met een niet nader gespecificeerde versnellingsbak, ongetwijfeld een 'multi'traps automaat. wk-02-audi-q8-concept-voor wk-02-audi-q8-int wk-02-audi-q8-achter

Nissan Vmotion 2.0 Concept

Waar Audi's Q8 een realistische voorbode van een nieuw model is, toont de Nissan Vmotion 2.0 Concept vooral aan waar het Japanse merk in de toekomst met zijn ontwerptaal heen wil. Momenteel worden alle Nissans gekenmerkt door een grille die ooit Vmotion is gedoopt. Opvallend aan Vmotion 2.0 zijn de scherpe vouwen in een vloeiend ontwerp en de ontbrekende b-stijl. Nu wordt het afwachten wat we daarvan in de toekomst op nieuwe Nissans terug gaan zien. wk-02-nissan-vmotrion-voor wk-02-nissan-vmotrion-achter wk-02-nissan-vmotion-int

Volkswagen ID Buzz

Met de Volkswagen ID Buzz borduurt de fabrikant voort op de met de afgelopen nazomer in Parijs voorgestelde ID Concept. Het is al het vierde studiemodel waarmee Volkswagen refereert aan de beroemde eerste generatie VW Transporter. Met achtereenvolgens de Microbus (2001), de Bulli EV (2011) en de Budd-e (2016) kreeg Volkswagen iedere keer opnieuw de handen op elkaar, maar een teken van productie is er vooralsnog niet. Het lijkt er wel op alsof het merk puur uit imago-oogpunt steeds teruggrijpt op de relatie met de VW T1, maar het zou mooi zijn als een sympathiek ogend model als dit het straatbeeld eens verrijkt. Volkswagen presenteert de ID Buzz als de eerste elektrisch aangedreven MPV met mogelijkheden om autonoom te rijden. Daarvoor staat een boel elektronica ter beschikking die twee elektromotoren (één voor iedere as) aanstuurt. De actieradius zou 600 km bedragen. De autonome techniek is volgens Volkswagen in 2025 productierijp. Het merk hoopt tegen die tijd jaarlijks een miljoen EV's (Electric Vehicles) te verkopen. wk-02-vw-id-buzz-achter wk-02-vw-id-buzz-int

Infiniti QX50 Concept

Net als de Audi Q8 is deze Infiniti QX50 weer een zeer realistisch studiemodel. Het merk borduurt ermee voort op de QX Sport Inspiration, een concept car die Infiniti afgelopen september in Parijs heeft voorgesteld. Nu voorzien van kleinere wielen en zijspiegels lijkt de QX50 weer een stap meer op het productiemodel dat we ergens in 2018 kunnen verwachten. De nieuwe SUV komt boven de Infiniti QX30 en is de opvolger van de vorige generatie die oorspronkelijk als Infiniti EX is geïntroduceerd. Dat is een zeer exclusieve SUV waarvan momenteel drie exemplaren op Marktplaats te koop staan. wk-02-infiniti-qx50-concept-achter wk-02-infiniti-qx-concept-voor wk-02-infiniti-qx50-concept-int ------ Op zoek naar een fraaie, nieuwe auto die momenteel al te koop staat? Bekijk dan hier het aanbod op Marktplaats!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Protected by WP Anti Spam