Citroën prikt met de C Cactus
Vandaag, op de verjaardag van André Citroën, heeft de Franse fabrikant in Parijs de productieversie van de C Cactus voorgesteld. Met het nieuwe model hoopt Citroën een prik uit te delen aan de gevestigde orde in het meest competitieve autosegment in Europa. Dat is de compacte middenklasse, waarin de Volkswagen Golf domineert.
In de traditie van het eigenwijze Franse merk is de C Cactus een eigenzinnige verschijning. Het productiemodel verschilt weinig van het studiemodel, de Citroën Cactus, dat Citroën in september vorig jaar op de IAA van Frankfurt introduceerde.
De meest opvallende designelementen, de stootkussens (in vier kleuren te bestellen) aan de zijkanten, de horizontale belijning en de ultrasmalle koplampen, zijn op het productiemodel allemaal gehandhaafd. Binnenin gaat het feest van vernieuwing vrolijk verder met in plaats van een middenconsole een enorm tablet dat als multifunctioneel bedieningselement dient. Verder hebben de ontwerpers er naar klassiek Amerikaans voorbeeld voor gekozen om de bekleding tussen de voorstoelen door te trekken. Het is bijna een zogenaamde benchseat ware het niet dat de voorbank twee stoelprofielen bevat. Met z'n drieën kun je er dus niet vertoeven, maar speels staat het wel.
Citroën geeft verder weinig details prijs over de C4 Cactus. Opmerkelijk is wel dat de C4 Cactus 200 kg lichter wordt dan de C4. Hij is 4,16 meter lang. Prijzen en motorgegevens maakt Citroën in een later stadium bekend. De Citroën C Cactus staat in september in de showrooms.
waarom moeten ze op marktplaats voor bijna alles niets betalen maar biedt ik mijn auto aan moet ik betalen er zijn sites genoeg waar ik gratis terecht kan jaja ben tot mijn 14 nederlander geweest