Crosscountry met Volkswagen Polo en Volvo V40

De namen van de modellen zijn bekend. De Polo en V40 zijn auto’s die je dagelijks voorbij ziet rijden. Maar soms wil je dat er iets ruigs in zit. Een auto die wil ontsnappen aan altijd hetzelfde asfalt. Een auto klaar is om de vrijheid tegemoet te rijden,leeft op rondvliegend gras en huist mooier wordt van flinke modderspatten. De crosscountry. Welke automobilist droomt er niet van om door de wilde natuur te rijden? Langs onvoorspelbare paden een gevecht aan gaan met de elementen. Wie zou het duel van een betaalbare crosscountry in zijn voordeel beslechten?De CrossPolo, de vertrouwde Polo voor avonturiers Volkswagen maakt er geen geheim van met een naam als CrossPolo. Dit is de vertrouwde Polo voor avonturiers. Vanzelfsprekend staat de CrossPolo hoger op de wielen zodat oneffenheden in de weg eenvoudiger kunnen worden omzeild. De sportstoelen zijn de basis voor een interieur zonder toeters of bellen. Dit is een Polo met pit waarbij gekozen kan worden tussen drie benzinemotoren en een dieselvariant. De 1.2 TSI heeft een vermogen van 105 pk wat resulteert in een maximumsnelheid van 188 km/u.  In 9,9 seconden zit je op 100 km/u.

De V40 voor een echte uitdaging

Het Zweedse landschap is een uitdaging die weinig conventionele personenauto’s aankunnen. Geen wonder dat juist Volvo met de V40 Cross Country een compacte auto heeft ontwikkeld die zich op onvoorspelbaar terrein thuis voelt. De V40 Cross Country heeft keuze uit zes diesel- en vier benzinemotoren. Zowel de D4 (177 pk) als de T5 (254 pk) halen een maximumsnelheid van 210 km/u. De T5 kan in 6,1 seconden op 100 km/u zitten. Bovendien heeft de T5 een geheim wapen in de vorm van vierwielaandrijving met Hill Descent Control. Hierdoor wordt hulp geactiveerd bij het remmen tijdens een lastige afdaling. De V40 Cross Country is een krachtpatser die dankzij de typische Volvo-bouw tegen een flinke stoot kan.

Tips

Wendbaarheid of kracht, waarmee denk je dit duel te kunnen winnen? Dat hangt uiteindelijk van de bestuurder af. Voor een eerste verkenning van de wereld voorbij het asfalt is het in ieder geval handig om de volgende tips te volgen:
  • Maak je banden iets zachter voor een betere grip op een zachte ondergrond.
  • Rij met een relaxte stijl, zit rechtop en houdt het stuur met een losse grip vast.
  • Heuvel op gebruik je de tweede of derde versnelling, heuvel af de eerste versnelling.
  • Ga niet alleen op pad. Neem iemand mee of trek er met twee auto’s op uit voor een speels duel. Als er iets gebeurt, is er in ieder geval direct hulp voor handen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Protected by WP Anti Spam