Prijs Volkswagen e-Up bekend

Met de leaseconstructie die Volkswagen voor de e-Up heeft gedacht kunnen de bestuurders hun auto's bij elkaar thuis opladen.
Volkswagen e-Up

Met de leaseconstructie die Volkswagen voor de e-Up heeft gedacht kunnen de bestuurders hun auto's bij elkaar thuis opladen.

Eindelijk eens een auto die bij ons goedkoper is dan in Duitsland, hoewel de e-Up helaas geen auto is waarvoor liefhebbers zich naar de dealer zullen spoeden. Hoe dan ook, voor 25.520 euro schrijft Volkswagen de kleine, elektrisch aangedreven Up voor je op. Het prijsverschil (in ons buurland kost de e-Up 26.900 euro) is te danken aan de BPM die bij elektrische auto's schittert door afwezigheid. Om elektrisch rijden te blijven stimuleren heeft de overheid deze maatregel overigens verlengd tot 2018. Actieradius Maar ik had het over de elektrisch aangedreven Up. Zijn aandrijflijn levert een vermogen van 82 pk en 210 Nm trekkracht. Belangrijker dan deze cijfers is echter de actieradius. Afhankelijk van rijstijl en de ingeschakelde stroomverbruikers ligt die tussen 120 en 160 kilometer. De belangrijkste concurrent voor de e-Up is de Renault Zoe. De prijs daarvan ligt weliswaar op 20.990 euro, maar de accu moet je dan nog huren voor 79 euro per maand. Abonneer je op een e-Up Volkswagen maakte afgelopen week bekend dat geïnteresseerden van de e-Up ook een soort full operational leasecontract kunnen afsluiten. Dit om, zoals Volkswagen zegt 'Een doorbraak in elektrisch rijden te forceren'. Voor 495 euro per maand (met een looptijd van vier jaar en 10.000 km per jaar) zijn alle kosten, zoals onderhoud, verzekering en groene stroom, inbegrepen. Zelfs aan een vakantieauto (voor een periode van drie weken) is gedacht. Een snelle rekensom leert dat je na vier jaar bijna 24.000 euro hebt afgerekend. Je hebt dan wel de kosten voor stroom bespaard, maar het onderhoud van een elektrische auto zou niet heel duur moeten uitvallen, omdat er immers weinig draaiende delen in zitten. Alleen banden, remmen en ruitenwisservloeistof hoef je te vervangen en die zaken bij 40.000 kilometer waarschijnlijk nog niet eens. Het lijkt dus alsof je veel voordeliger af bent als je zo'n e-Up gewoon koopt. Laadpunt Met het gestaag groeiende elektrisch aangedreven wagenpark komt ook een tekort aan laadpalen dichterbij. Volkswagen helpt dit op te lossen doordat bij bovengenoemd abonnement een intelligente lader hoort die thuis wordt gemonteerd. Vervolgens verschijnt dit laadpunt in het netwerk op de voertuig-app van de e-Up, zodat alle e-Up-rijders van elkaars laadpunt gebruik kunnen maken. Het is een sympathieke gedachte, maar je moet er maar net zin in hebben dat totale onbekenden bij jou thuis hun e-Up gaan opladen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Protected by WP Anti Spam