Review: Mitsubishi Outlander PHEV 2015
De Mitsubishi Outlander werd de afgelopen jaren erg populair onder leaserijders door de lage bijtelling van de plug-in hybride, de Outlander PHEV. Mitsubishi heeft de Outlander nu een facelift gegeven en dat zorgt voor een auto met een fris, nieuw design die bovendien nóg zuiniger is geworden.
Het belangrijkste verkooppunt van de Outlander PHEV is het verbruik. Mitsubishi heeft ervoor gezorgd dat de Outlander een score haalt van slechts 1,8 liter per 100 kilometer in de NEDC-cyclus. Dit zorgt voor een uitstoot van slechts 42 gram en hiermee is hij nog twee gram schoner dan het vorige model. Een verbruik dat in theorie haalbaar zou moeten zijn, maar in de praktijk bijna onmogelijk lijkt. Zeker bij het niet opladen van de accu's zal het werkelijke verbruik mijlenver van dit theoretische verbruik liggen.
Er is al een Mitsubishi Outlander PHEV met slechts zeven procent bijtelling vanaf 41.990 euro. Mocht je prijs stellen op opties als Lane Departure Warning en Ultrasonic Misacceleration Mitigation System, dan kom je terecht bij de Instyle+ uitvoering en die is leverbaar vanaf 53.990 euro.
https://youtu.be/9H35OZ2gKAA